.::.Segalanya Facebook.::.

Morning...wah hari ini hari Ahad ya...hehehe


FACEBOOK!!! napa aku tiba2 sj ingin bercerita tntg FACEBOOK!! uiihh ada apa tentang FB ni...
actully aku ingin mnceritakan tntg FB ni dlm khdpn seharian aku hehe...
skrg ni ramai sdh aku tgk jd peminat fanatik FB...tidur makan pun FB sj dlm otak kekeke...betulkan???
ada apa dgn FB?? cuba kmu fkr2...byk keburukan ka? tau byk kebaikan?

Ini bagi pendapat aku la...FB ni adalah kemudahan teknologi alam maya masa kini yang amat maju..kenapa? sebab kita boleh merapatkan silaturrahim yg lama kita x jumpa contoh..kwn2 sklh rndh...kwn2 sklh mngh..kwn2 tadika...kan!!!...betulkan?? n then yg lain pula adik-berdik,sepupu 1,2,3 kali pun msh blh brtanya khbr walau jauh berjuta2 km...itu kebaikannya....n keburukan pula...bg sesiapa shaja yg salah menggunakan so keburukan tu la yg drg kena terima...fhm2 sjla kan mcm mana....mls aku mo explain klu yg brk2 ni...hehehe

FACEBOOK di mata ku dan mcm mana aku mengaplikasikannya dlm khdpn seharian aku...mula2 aku kenal FB pun baru2 sj...memang aku agak ketinggalan tapi x bermakna aku buta kemudahan skrg kan?? so klu kmu ckp aku ni  "eee ketinggalan zaman bah dia.." aku x kesah jg...bkn itu yg buat aku mati kan?? ajal jg yg buat aku mati...kekeke...aku tahu ni dalam tahun 2006...tapi setakat tahu2 sjla...utk mau lebih tahu tu lum smpi seru lagi tyme tu...masa pun berlalu bgitu sj...lepastu thn 2008 aku berjinak yg lain pula...Myspace..uih siok kunu' mula2...pastu boring...hehehe....n last2 thn 2009 bru la aku tgk2 ni FB...mcm mn mo men ni?? dlm fkrn ku?? mcm x best sj...ada wrna biru ja ka?? hahaha...mula2 aku cri2 jg wallpaper..ingtkan blh tkr2...rpa2nya mmgla biru sj haha!!! ini pun c Ana Bulat yg balik2 suruh buat...blgnya siok...kekeke. So aku try buka 1 accnt...ermmm...x best jg ni...so bgitu2 sjla...akaun ada tp x aktif...

Hubby pun ada buka akaun FB jg...msa ni kmi lum khwn lagi so msg2 adlah kunu' n last2...lps khwn aku n hbby kasi deactve akaun lama...n buka akaun baru yg skrg la...Sharienz Sz..ni FB aku sama hbby aku...kenapa kami share??? sbbnya x rahsia antara kita so apa slhnya guna 1 akaun sjkn..siapa pun kwn hbbyku...aku mahu kenal jg...n siapa pun kwn aku hubby ku pun mahu kenal jg....

Selepas kami kahwin barula aku rasa FB ni berguna juga sikit...aku dpt jmpa kwn2 lama,kwn2 tadika,cousin2,n adik beradik n bapaku juga...hehehe.....sbnrnya suma dlm snrai friendsku tu skrg adalah org2 yg kami kenal sj...org yg kami x kenal tu soryla kami x approved...atas hak peribadi....n privasi!! 

Oh ya...erm yg kwn2 ku dr smas tu yg aku lum appvrd2 lagi insyaAllah dlm masa trdekat aku apprvd jg tu...besalah msti discuss sma hubby lu...klu blg hbby okay...na okay la tu...erm korang pun fhm2 la aku bukan bjg lg so apa2 kptsn pn kena tanya hubby..!! hehe...napa mesti kmu hairan kan??? itula lumrah kalau hidup sdh berkongsi segala2 nya...kamu khwn nti kmu fhmla tu...hehehe...

Dan buat familyku yg aku x apvvrd tu..bukan bermakna aku x kenal kamu atau aku sombongka?? aku ada sebab la tu kenapa...sebab yg aku x blh kasi tau...nti timbul kontroversi hahah!!! ceh mcm artis kunu'...xbah...men2 sj....klu aku balik Malaysia aku sendiri yg add tu kamu...itupun klu kmu msh layan la...dan klu pun time tu kmu x mo aprvvd itu hak kamu mahu bls balik...apa yg aku buatkan...aku terima sj...yg pntg aku sng hati...aku sdh add kamu...terpulang dr kamu sj...mmg slhku jg x apvvrd kmu dr awal2...erm sory hehehe....

So kesimpulannya disini...gunakanlah dgn sebaik2nya kemudahan yg ada pd hari ni...jgnlah smpi menyalah gunakan sehingga membawa kepada keburukan....jgnlah smpai terjadi pergaduhan yg besar2...gunakan lah dgn berhemah...cerdik...dan bijaksana....okey...
Jadila pengguna bijak dan Selamat Beramal!!!!

Salam....

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...