Part I : Mula Kenal

Hallo suma...

Macam len2 saja tu tittle kan hehe..dapat agak ka? Nda ba tu aku mo kongsi2 saja kisah cintaku macam mana disaat detik perkenalan aku dengan hubbyku. Bukan ingin menayang-nayang ba bilang orang tapi aku ingin mengimbas kembali memori manis kami berdua lagipun nda lama lagi anniversary kami mula-mula couple dulu hehe. Entri ni khas untuk hubby aku. Aku kasi suprise dia baca. Nda sabar aku tengok reaksinya baca ni entri lalala =).

Polaroid Graphics, Polaroid Myspace Graphics

Imbas kembali di tahun 2002. Masa ini aku masih lagi form 3 dismas. Kami ada 6 orang segenk kunu' la. aku,can,nab,san,gee,kaze'. Kami 6 orang ni memang rapat dari form 1 lagi makan sama2 pigi surau sama2 riadah sama2 pergi sekolah sama2 semuala sama2. Kalau kurang ahli orang pun heran sebab selalu sama2 kan. Jadi ceritanya begini kawanku c kaze' tu dia punya couple orang Tambunan satu kampung sama hubbyku dan yang sebenarnya juga hubbyku sama c kaze' ni 1st cousin haha.

Satu malam tu c kaze menggunting satu gambar. Dalam gambar tu ada 3 orang lelaki, sebelah kiri couple c kaze yang tengah hubby aku dan sebelah kanan abang hubbyku. Kunu'nya c kaze mo ambil gambar couplenya saja trus disimpannya dalam dompet dan baki gambar yang digunting tu dia mo buang. Aku kan nampak gambar tu trus bilangku yang ini sapa namanya? sambil menunjuk gambar hubbyku. Oh c Ishak ba tu napa? kim salam sama dia matanya kiut bilangku haha. Jadi gambar tu aku ambil aku gunting gambar hubbyku dan aku terus simpan sebenarnya bukanla serius aku saja2 ja bah tu aku simpan gambar tu pun sebab sayang kalau dibuang aku suka tengok mata hubbyku tu saja.Tapi rupa2nya c kaze serius haha.

Polaroid Graphics, Polaroid Myspace Graphics

Hari raya 2002 tu c kaze balik kampungnya di Tambunan. Trus dia bawala photo album tu balik kampungnya. Dalam tu album memang semua gambar kami 6 orang kenang2an sebelum pindah sekolah baru di Taman Mawar. Jadi ada satu malam tu durang c kaze sama sepupu2 nya berkumpul2 la bercerita2. Tiba2 pula c kaze mengasi tengok genk2 nya kunu di sekolah. Hubbyku pun ada masa tu. Hubbyku tengokla kunu tu album trus hubbyku ternampak kami bergambar 6 orang satu kali. Jadi hubbyku tanya la satu2 nama kami. Sampai digambarku hubbyku tanya ini sapa namanya? trus c kaze cakap ini c rien dia kirim salam sama kau dia cakap matamu kiut hahaha. Hubbyku tanya lagi ada nombor telefonnya? c kaze bagila no telefon rumah, no hpku sama kad namaku (adakan dulu2 femes buat kad2 nama macam bisnes kad tu kalau kamu ingatla).
*berdasarkan penceritaan c kaze*

Setakat itu sajala ya dulu..simple kan cara kami bertemu...x disangka2 semuanya kebetulan tapi itula ketentuan dari yang Maha Esa. Part seterusnya hubbyku telefon aku..!!! hehehe

..akan disambung...

*****

3 ulasan:

Lina berkata...

haha..aku pun dlu, mo crita jg cmana aku jumpa sm laki ku..aku rasa mcm tlmpau pjg mls trus aku mo crita..haha..

Proud Mommy berkata...

haha..kasi cerita la bah mo juga aku tau mcm mn kmu brjumpa jadi kaki sibuk lu aku..haha. Itula aku kasi part2 klu aku rajin aku tulis..trlmpu pnjg..keke

Lina berkata...

nnt aku crita..sbb pjg btul..mo bepart2 jg crita kamu tuh..yg lamanya tym masa dia mengurat..hahahaha...sbb aku jual mahal..hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...