Tambirang Memang Gayamu ka?

KEKEKE...sebelum aku menjelaskan dgn terperinci dihrp jgn ada sesiapa yg terasa hati..post ini
hanyala suka-suki aku..anda faham apa tu tambirang? klu x silap org smnnjg panggil tambirang is poyo!!
haha poyo!! masih wujudka org2 yg layak dipanggil poyo? mestila msh berlambak sbb tu aku suka-suki cerita tambirang memang gayamu ka?

aku masih x clear apa sbnrnya tambirang ni? so aku cri2la rupa2nya mcm gini

1) Seseorang yang berlagak, merasakan diri bagus, dan suka tambirang
2) Seseorang yang hodoh dan buruk

"sumber -wikipedia"

Baru aku faham so adakah anda tergolong org yang kuat tambirang? haha fikir2kan lah dan sama2la kita muhasabah diri. aku x pernah nilai diri aku di Gred A apakan lagi A++ ataupun lebih tepat aku dklgn Gred G? x slhkan mngaku..drpd megaku A++ suma mata memandang dan suma mata menilai..salah sikit naa..habisla anda dikutuk kakaka....sapa kita untuk menilai diri sendiri..pasti x adilkan..selalunya menilai diri sendiri last2 angkat bakul sendiri..hahaha..bakul diangkat habis tertunggang langgang.

Namun aku pernah dgr org sekeliling aku ckp aku ni mersakan driku sgtla trlampau pandai? hahaha yaka? adakah anda skt hati kena ckp mcm tu? of coursela skt hati kan tapi siapala kita mo tutup mulut org. klu mulut tempayan boleh lagi aku tutup klu mulut manusia mcm mn?? tp x kshla apa yg pntg aku kenal siapa aku? aku sdh ckpkan aku gred G..hahaha sesuka hati anda melantak pun aku x ksh...sbb aku dgred G

aku pernah jmpa org yg kuat tambirang...tambirang yang memang tambirang la..aku lucu juga dia x maluka menembirang pdhal kena tahu latar belakangnya...tapi aku layan sj..siok tengok org yg menembirang sbb dgn secara auto nya dia memalukan dan merendahkan dirinya dihdpn org lain..aku dlm diam dan tapuk2 mengetawakannya hahaha....kesian!! telingaku lali sdh dgr crita mengarutnya...tapi makin lama makin hebat pula ceritanya..kakaka..sah x boleh dilayan..last2 nanti pigi tanjung rambutan pula..kekeke

apa2 pun biarla merendah diri xpyh ckp tembirang semata-mata ingin mendapatkn perhatian..satu kali tambirang memang org x perasan tapi kalau berkali-kali? orang sekeliling pun naik menyampah..tnggi kan martabat diri secara sopan x payahla terhegeh-hegeh ingin dipandang mulia..last2 diri merana..apa yg dckp suma org x prcaya..biarla bangga untuk selamanya xpyh bangga dengan kekayaan tambirangmu!!! hahaha

p/s-cerita di atas tiada kena mengena dgn manusia yg msh bernafas dan berjalan-jalan di muka bumi atau yg sdh dipanggil arwah dan mendiang..harap maklum.



2 ulasan:

Lina berkata...

ikut resmi padi..makin berisi makin tunduk..bila kita suda tinggi melangit, sekali sekala tingu2 la bumi..bila suda kaya, jgn lupa senyum..bila miskin, tidak salah bersedekah..haha..

Sharienz Sz berkata...

iya betul tu aku sokong 100% tapi besala klu org yg kekurgn ksh syg ni minta perhatian pun menjual tambirang..ssh jg kekeke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...