Rumah Sewa Berhantu Rm50 di Shah Alam

Salam semua

tadi aku tengah blogwalking so tiba2 aku terbaca cerita seram. serius klu korang baca conform bulu meremang pastu tak dapat tido malam.

sekarang aku risau x dapat tido malam..sebab mesti teringat2 cerita ni..so pesan aku klu rasa korang memang penakut lebih baik tak payah baca..nanges korang!! huhu seram!!


tengok rumah ni pun seram!! ngeh tak sanggup nak tinggal cni..
ada sesiapa sanggup ker?? hehe

Jom baca!! *kisah benar*

9 tahun lepas aku dapat sambung belajar di UiTM Shah Alam. Jadi perkara pertama yang perlu difikirkan adalah tempat tinggal sebab aku tidak dapat hostel. Oleh sebab kerajinan & keprihatinan aku dan kawan-kawan,maka dapatlah kami rumah sewa, berdekatan seksyen 2. Berhampiran dengan Wet World [kalau korang tahu la].

Rumah tu banglo 2 tingkat 4 bilik. 3 bilik dekat atas dan 1 bilik dekat bawah. Kami semua berlapan,kiranya 2 orang untuk 1 bilik lah. Aku ringkaskan sajalah, kami masuk rumah tu dengan perasaan berbelah bahagi; gembira, suka, pelik, rimas, takut semua ada.

Pertama,tuan umah hanya kutip rm50 saja sebagai deposit dan sewa pertama hanya bayar bila masuk bulan kedua kami duduk rumah tu. Kiranya bulan pertama percuma lah....[?]
Kedua,tuan rumah tak bagi kami bawa barang banyak-banyak sebab nanti penat nak angkat balik, terangnya...
Ketiga,pokok ara tepi umah tu sangat besar sampai dahannya boleh masuk tingkap bilik atas.

Malam pertama duduk rumah tu kami tidak tidur sebab sibuk punggah dan kemas barang serta layan serta layan dvd korea. Cerita seramnya berlaku semasa hari kedua. Tak payah nak tunggu malam, siang-siang pun kami dah kena kacau. Azmi "dagu" orang pertama kena.

sampai tu je la kot!! kalau korang nak sambung baca

:99: "syamira"

pesan aku satu - kuat semangat bila baca ni conform kalau korang terbangun malam mesti nanges takut.

*credit to Lowyat & Blogserius*



Photobucket




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...