Bahagia dengan cara aku

Selamat petang :c:

**erm inila yang aku x suka..time aku masak2 di dapur banyak pula idea datang :15: masa2 menghadap lappy ni idea bertabur <--syaitan curi :104:

okayla pedulikan tu :116: . Aku mo cerita sikit betapa susahnya mo puaskan hati manusia disekeliling kita ni, memang bikin pening kepala kalau kita hidup atas kehendak orang lain. Ini x boleh itu x boleh susahkan!! :face37:

Drama Quotes, Jealousy Quotes, Anti Hater Quotes

Lebih2 lagi bila ada manusia yang suka pandang rendah terhadap orang lain hanya kerana dia ada ijazah, hanya kerana dia lebih sikit dari orang lain, hanya kerana hidup dia lebih baik :face19:.
Jangan lupa "hidup ni umpama roda, kadang kita di atas kadang kita di bawah" oleh itu jangan sombong bila sudah di atas. Tuhan tu adil :face40:

Lagi satu kita hidup ni ikut resmi padi "semakin berisi semakin tunduk" bukannya semakin berisi semakin bongkak dan pandang hina pada orang yang serba kekurangan :9:

kesimpulannya pedulikan kepada mereka yang suka mengukur kelebihan dan kekurangan orang lain..lain orang lain rezeki yang ditentukan-Nya. Ada yang mula dari susah dan ada juga yang mula dari senang..yang penting berdiri dikaki sendiri baru tahu susah senang. Selagi duit poket pun masih ditanggung family jangan pernah mengukur kelebihan dengan orang yang berdiri di kaki sendiri.

:86:"sama-sama la kita renung dan perbaiki diri sendiri":86:

*peace*:a1:



5 ulasan:

kay_are berkata...

betul sangat.. ske sangat nak beze ikut harte r, pangkat r.. lupe ke manusie sume same je

habsahharun berkata...

setuju..biarlah apa org nak ckp..kita dah cukup matang untuk nilai mana baik dan buruk..


btw, dear, mcm mana nak buat smile yg kiut-miut tu..kt suke lah..

Proud Mommy berkata...

@kay_are

erm tu la..ada masalah kot org mcm ni :)

Proud Mommy berkata...

@habsahharun

erm tul tu..hehe cute icon tu..ngee sha x pndi nak explain hehe..tapi sha dah bagi link dekat mn nak buat..
sha tgl link tu di komen box blog awak ok :)

Lina berkata...

ada jg yg cigu ndada ijazah tuh, br jadi cigu suda sombong mo mati..prangai btul2 nda padan sm tittle..perosak anak bangsa ja..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...