Segmen 1 Hari 1 Blogger The Faceblog

Assalamualaikum & Salam Sejahtera 

Idea tengah kering kontang pada hari yang mulia ni..tak tau nak update apa hehe..sebenarnya idea banyak cuma masa tidak sesuai untuk saya coret2 disini sebab masa untuk spend dalam blog ni agak singkat. Sebabnya tuan blog sibuk sangat uruskan keberangkatan balik ke Malaysia..hehe x sabar lagi beberapa hari. Tapi disebabkan keinginanku melampau-lampau untuk update so curik masa sikit..^^ (keluar tajuk daripada tittle..haha)

Kali ni saya nak join segmen "The Faceblog" best sioot!! memandangkan saya ahli, so kita kenala supportkan..tolong sama tolong baru adil kan..lagipun tujuan segmen ni adalah
"mengeratkan hubungan antara blogger-blogger di Malaysia"

kalau korang nak join klik "sini" 
baca syarat-syarat yang telah ditetapkan lepas tu baru join dengan senang hati!!

Dengan rasminya saya join

Nama anda @ nickname
Nama sebenar saya Nurahzrine Binti Siluan. Family di kampung panggil Nina. Kawan sek. menengah panggil Rien dan kawan blogger panggil Sha. (depends korangla nak panggil apa ^^)

Nama blog anda & rahsia disebalik nama tersebut
"Sharienz Sz"
jeng..jeng nak bocor rahsia (mulut agak celupar hari ini) sebenarnya nama ni saya dah guna agak lama, masa saya tengah couple dengan hubby dekat sek.menengah. Tapi berbeza sek. dengan hubby. So dipendekkan cerita kawan2 hubby panggil hubby "Shah" dan kawan2 saya panggil saya "Rien" disebabkan zaman muda remaja dulu idea berlambak-lambak so dengan kreatifnya hubby menggabungkan nama panggilan kita. Wujudla nama "Sharienz" pada tahun 2002. "Sz" pula singkatan dari "Sharienz" hehe..harap korang fahamla rahsia yang tengah aku bocorkan ni..

Ceritakan tentang blog anda
Blog ni wujud pada April 2010. Tapi masa tu saya memang tak aktif lagi. Tak pernah pun blogwalking ngee..sebab masa tu tak faham lagi gunanya apa blog ni. Januari 2011 barula saya berjinak-jinak dan mula aktif. Blog ni secara keseluruhannya berbentuk personal..kebanyakannya coretan rasa yang ingin dikongsikan bersama..tak lebih daripada itu.

Tujuan anda blogging
1st sekali mengisi masa lapang supaya tidak boring..mendapatkan ilmu yang bermanfaat n lastly memeriahkan komuniti blogger yang semakin popular masa kini sekaligus mempunyai teman daripada pelbagai bangsa dan agama. Semangat 1 Malaysia.

Harapan anda untuk blog anda
Sentiasa ingin maju kehadapan dan buat yang terbaik. Paling penting warisan untuk anak,cucu,cicit saya. Kalau saya dah tua boleh juga saya tunjukkan blog hijau ni untuk tatapan mereka.

Nasihat @pesanan kepada blogger lain
Memandangkan saya newbie dalam dunia blogger ni so buat masa ni saya masih memerhatikan rentak blogger antara blogger. Cuma sedikit pesanan disini sama2 la kita bersatu padu sebagai ahli blogger tanpa ingin melihat sesiapa pun jatuh tanpa berusaha. Support each others.

Banner segmen pun sangat menarik jomla join ^^ klik banner untuk mengetahui lebih lanjut


Header blog saya yang comel ^^ 


done!!

7 ulasan:

Nenek Fasola berkata...

sape nk join contest n mnang hadiah lumayan bleh la click cni ;) http://penglipurlarafasola.blogspot.com/2011/03/april-fool-photo-contest.html

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

salam...selamat berbelog... buat post kerap nanti ramai la yang ikut

Proud Mommy berkata...

@safey

okey safey..kejap lagi g tgk :)

Proud Mommy berkata...

@b.r.u.t.a.l.s.o.l.o

a'ah thnaks 4 ur advice.. :)

Qaseh Dalia berkata...

wah juin ape ni hehe faceblog pun qaseh tak juin agy ngeee

kay_are berkata...

faceblog pun x join lagi.. ntah bile.. huu

Ismi Azraf berkata...

Jalan-jalan di sini.

JOm Joint.Blog akan di pamerkan ke page yang mempunyai 16000 fan page
Peraduan

FARISZ@AZ.Com FanPage

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...