Tak Salah Menerima Teguran Orang

Salam ceria teman-teman sekalian ^^

Betul tu tidak salahkan menerima teguran dari orang lain..macam hari ni saya ada menerima sesi pembelajaran sikit..hehe..saya memang suka singgah di blog en.kr "element of life" kenapa? okay macam ni saya blogger baru yang ingin berjinak-jinak dalam komuniti blogging ni..masih mencari hala tuju berblog supaya blog kita disenangi sesiapun yang singgah. So dari blog "kr" ni saya banyak ambik pengajaran dan pembelajaran.

contoh entri terbaru "kr" (right click? cannot!)  <--klik kalau nak baca. Selepas baca tu saya tersedar rupanya ada juga orang kisah kalau kita buat "cannot right click" maksud saya di sini kita menganggapnya remeh temeh tapi segilintir blogger yang lain memang tak suka function ni. Kenapa?? 


1) blogger ni bukannya nak copy pun entri tu
2) cuma nak buat link at new tab
3) kadang2 tertekan tiba2 pula timbul ayat "menyakitkan hati"

saya mengaku memang saya pun buat "function ni" tapi rupanya menyusahkan blogger lain..apa lagi jika di entri saya tu..saya tinggalkan link..mungkin blogger nak buka new tab n then tiba2 disable right click..so secara tak sengaja saya menyusahkan mereka untuk menggunakan kemudahan yang ada. tu salah satu keburukan!! ish2 sory yer kepada mereka yang pernah saya susahkan... :(

saya terlupa kita berblog macam hidup berjiran..kita mempunyai komuniti yang ramai..so sebelum melakukan sebarang tindakan seharusnya kita memikirkan baik buruk kepada orang lain jika ingin disenangi dan punya ramai kawan. itu pengajaran yang saya dapat hari ni..semoga kita lebih maju dalam dunia berblog.

"walaupun entri "kr" tu tidak ditujukan kepada sesiapa, tapi kita seharusnya peka kepada keselesaan blogger2  lain yang singgah di blog kita" thanks la kr :) berguna sangat entri kr tu..

6 ulasan:

mykhalis berkata...

ada kebaikand dan keburukan..khalis gunakan disable right klik juga untuk melindungi hasil tulisan.sbb gambar mmg tak blh nak halang dah..macam2 diorang blh buat.. tapi kena tengok pada isi jugak sebnarnya.. kalau mengenai personal,, tak pe kalau tak diablekan right klik..sbb jarang sangat orang nak copy..

Meja belajar untuk dapatkan 10A

♥ solehah ♥ berkata...

hee..disable right click ada kebaikan & keburukan..hehe :)

Alan berkata...

hyeee..kita satu group ke?

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ berkata...

PENING +____+

CIK BUNGA DAH BUAT GROUP DAH ...
http://ikmalira87.blogspot.com/2011/03/1-malaysia-powerpuff-kental.html

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ berkata...

bole² copy la entry, tapi 1TUBE komen individu taw ;) heheh... decide ms conference ym tadi ;)

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ berkata...

GROUP 3 copy kat sini taw

http://ikmalira87.blogspot.com/2011/03/1-malaysia-powerpuff-kental.html

decide mase conference ym tadi. heheh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...