1st April


1st update for april yeah!! hehe. Bila tiba 1hb April kenangan lalu terimbas kembali. banyak memori manis yang tidak dapat dilupakan. Budak hostelkan!! sapa pura-pura lupa nda tau la mungkin ada masalah memori hehe. 

Aku ingat lagi masa tu aku baru form 1 jadi faham-faham la selalu jadi mangsa buli budak senior kan? mula-mula nda juga aku faham istilah aprilfool ni..maklumlah masa darjah dulu mana pernah dengar. budak form 1 ni pun awal la tido kan. tapi rupanya budak senior ni ada plan sudah mo mengasi kena..termasukla aku hahaha.

tapi aku nda jugala sandi dikasi kena tapi lucu jugala..nasib aku terbangun subuh-subuh jam 2 lebih. aku heran durang senior ni ketawa-ketawa. mula2 aku nda perasaan tapi lama2 macam lain pula aku rasa di muka ku. sekali aku raba-raba muka ku macam terasa kasar pula. aku raba lagi kali kedua masih juga aku rasa kasar2..barula aku pasti rupanya durang budak senior sapu colgate diseluruh muka ku shiitttt!!! terus cepat2 aku cuci muka kasi bersih..naa...lepas tu aku pun ikut berjaga mo mengasi kena haha..ikut2 budak senior..

kakak2 senior dalam bilik ku masa tu di dorm 1 semuanya lucu-lucu pastu sot2 haha! tula tu best. ada la aku tengok durang kasi pakai kasut,stokin, ada yang kena ikat tangan sama kaki di katil. kena ikat gayung ditangan masa tidur. kena ikat tangan sama tanganla..memang lucu kalau ditengok..tapi itu semua kenangan manis yang tidak akan dapat dilupakan.

apa yang pasti kita ni sebagai manusia  membesar bersama-sama kenangan nda kirala manis atau pahit. semuanya jadi panduan hidup. apa yang penting cara kita menangani nya dan bergembira hehe.


Nota kaki :- Bestkan jadi budak hostel!! untung bah..jadi janganla segan silu tinggal hostel hahaha!!!! 



 




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...