Anda Sudah CheckTarikh Luput Lesen Memandu?

  semua....morning!!

Tiba-tiba pula tadi aku baru teringat pasal lesen memandu ku. Masa aku kerja dulu di pertanian ada juga aku dapat surat dari jpj mengasi ingat kunun tu jpj lesen memandu mau luput sudah. Itu time aku kerja la tapi sekarang aku housewife sepenuh masa nda tu jpj mo bagi..ada juga mungkin tapi nda la sampai tempatku disini hehe.

So aku pun check di website jpj. Memang ada senang saja sapa yang ada saman tu sila2 la membayar sebelum nama anda di blacklist mau kamu? nda kan. Aku tolong kamu link lagi p website JPJ lepas tu pandai2 la kamu cari ya.

Check punya check rupanya lesenku baru saja hehe. Belum masuk pro lagi tapi pemandunya jangan main2 hebat beraksi ni di jalanraya.


no ic tu aku kasi delete nda mau di show-off penting tu haha. rupa2nya lesenku sudah berusia 6 tahun yang 8 Feb tu..happy belated befday ya untuk lesenku hehe. Terus aku terkenang pengalamanku belajar memandu. Aku start ambil kelas semua 8 Jan 05 lepas tu semua pass teda fail ok saja. Nama pengajarku Shah Rukh Khan dia yang suru panggil sebab aku panggil dia pakcik padahal masih muda sebab aku panggil cikgu bilangnya jangan na ambik kau kena panggil pakcik..nda kan la aku mo panggil abang. Belum sampai 1bulan itu SRK suru aku ambik test jpj sudah..bilangku belum mau sebab nda yakin aku..so bilangya ambil saja ok sudah ko ni..padahal aku pi belajar memandu 1minggu 2kali saja haha. malas aku turun bandar dari ulu dusun. Terus bilangnya lagi kalau tu jpj tanya berapa lama sudah ko belajar memandu ko cakap saja dari tahun2 lalu lagi baru sekarang ambil ujian..budu' itu SRK disuru lagi aku menipu sebab bilangnya mesti cukup jam tu baru boleh ambik test jpj..ooo saja bilangku..padahal klu tahun2 lalu masih lagi aku belajar dsmk. 
Pandai2 tu SRK atur ambik test jpj mau nda mau terpaksa juga ambik. Tapi syukur suma aku pass hehe 1 time saja kunu' padahal nebes.


Inila rupaku dulu masa 2007 haha lesenku yang betul2 aku dapat lepas lesen P 2tahun. Rambutku time ni kunu' rebonding lagi haha. Lepas saja aku dapat lesen P ku yang 8 Feb tu terus aku drive dari ulu dusun balik kampung d Beaufort. sebab ngam2 kan 9 Feb tu kami satu family mo blk kg. Rasa teruja ni kunu' 1st time bawa kereta di jalanraya. Takut? ndada perasaan takut haha teruja yang amat sangat kan. Terus bapaku tersenyum happy ada sudah pembantu drivernya kalau pulang kg..harap mamaku haha penakut bawa kereta nama saja tu ada lesen tapi gagaran kalau pegang stereng haha..jalan di Beluran saja tu mamaku berani bawa tapi itu pun jarang-jarang..kalau kena paksa sudah..apalagi sekali aku belajar dulu selalu jugala aku bawa balik kereta dari Kk-Sdkn..hehe!! rindunya aku..

Sebelum aku datang cni aussie aku pun apply lesen international di jpj kk. supaya boleh juga aku drive kereta dcni. Tapi punya mahal rm150 untuk satu tahun saja..tapi aku apply jugala..

Inila rupa lesen international kunu' so dengan senang hatinya aku mendrive disini. Tapi nda lama lagi luput tarikh tapi ndapa kan nda lama lagi mo pulang Malaysia. Nda kesah la tu kalau sudah luput. Lesen international yang gvrmnt M'sia kasi keluar ni hanya laku untuk beberapa buah negara contohnya Argentina,Belgium,Canada,Denmark,Italy,Japan,United Kingdom banyak lagila beratus juga ni senarainya..so sepa2 yang rasa2 nya mo melancong n teringin bawa kereta di overseas jangan lupa apply lesen dulu ya.

Uhh!! panjang pula entri ku kali ni..besala kan mood rajin ku datang so apa salahnya buat entri panjang2..hehe 










Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...